Poslání
Posláním Domova je poskytovat celoroční pobytovou sociální službu osobám nacházejícím se v nepříznivé sociální situaci, vyžadujícím pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby, kterou jim není schopna zajistit rodina ani terénní nebo ambulantní služby. Nepříznivou sociální situací se rozumí snížení nebo ztráta soběstačnosti, osamělost z důvodu věku nebo zdravotního stavu.
Cíle služby
Podpora klienta při příchodu do Domova
- pomoc klientovi seznámit se s novým prostředím
- pomoc klientovi vybavit pokoj tak, aby se cítil příjemně
- pomoc klientovi snadněji přijímat změnu prostředí
Podpora klienta v udržování nebo zlepšování jeho schopností a dovedností
- podpora a motivace klienta k udržení soběstačnosti a ve využívání dovedností v činnostech, které zvládá sám
- vytváření podmínek pro způsob života podle individuálních potřeb klienta
Podpora klienta při udržování sociálních kontaktů
- podpora klienta k udržování kontaktů s rodinou a přáteli
- podpora klienta v naplňování duchovních potřeb
- podpora klienta ve využívání aktivit a služeb v Domově a mimo Domov
Cílová skupina
Lidé starší 65 let z Ludgeřovic a blízkého okolí, kteří vzhledem ke svému věku a zdravotnímu stavu potřebují pravidelnou podporu, pomoc nebo péči, přizpůsobenou jejich individuálním potřebám.
Zásady poskytování sociální služby
Respektování volby – Klient má možnost volby, kterou pracovníci respektují.
Individuální přístup – Poskytujeme služby klientům s ohledem na jejich rozdílné potřeby.
Dodržování práv klienta – Pracovníci při poskytování služby respektují a dodržují práva klienta; pracují v souladu s Etickým kodexem pracovníků Domova.
Týmová spolupráce – Pracovníci při poskytování služby klientovi vzájemně spolupracují a předávají si informace.
Poskytování odborné služby – Pracovníci se průběžně vzdělávají tak, aby byli schopni poskytovat kvalitní službu. Získané poznatky si předávají a zavádí do praxe.
Poskytované služby
Poskytnutí ubytování
- ubytování
- úklid, praní, drobné opravy ložního a osobního prádla včetně žehlení
Poskytnutí stravy
- zajištění celodenní stravy podle zásad racionální výživy a potřeb dietního stravování, v rozsahu 3 hlavních jídel a nejméně jednoho vedlejšího jídla
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při oblékání a svlékání
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík, pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh
- pomoc při podávání jídla a pití
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- pomoc při úkonech osobní hygieny
- pomoc při základní péči o vlasy a nehty
- pomoc při použití WC
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
Sociálně terapeutické činnosti
- aktivity, které podporují uživatele v obnovení, udržení a posílení kompetencí ke zvládání péče o vlastní osobu - podpora v samostatnosti v hygieně, oblékání a stravování
- terapeutické činnosti, které podporují uživatele v udržení přirozených sociálních vztahů vedoucích k sociální integraci - trénování paměti, smyslové aktivity, vzpomínkové setkání, hudební aktivity, aktivity se světlem
Aktivizační činnosti
- volnočasové a zájmové aktivity - čtení a předčítání z knih a časopisů, hraní společenských her, ruční práce, zpívání, promítání filmů, oslavy narozenin, procházky a posezení v zahradě Domova
- skupinové nebo individuální činnosti, které jsou zaměřeny na nácvik a upevňování motorických dovedností (individuální cvičení, skupinové cvičení, nácvik jemné motoriky, nácvik chůze, nácvik denních činností)
- běžné domácí aktivity - pečení a vaření, úklid
- kulturní a společenské činnosti, které jsou v souladu s celoročním plánem, ze kterého je sestavován měsíční plán akcí a aktivit
- začleňování klienta do společnosti - výlety, návštěva divadelních představení, různých výstavních expozic, setkání jubilantů v obci
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- poskytování základního sociálního poradenství v těch oblastech, ve kterých potřebuje klient poradit nebo hájit svá práva
- pomoc při vyřizování úředních záležitostí (např. vyřizování dávek sociální péče nebo sociálního zabezpečení, změna trvalého pobytu, výměna občanského průkazu)
- zajištění návštěvy pracovníka úřadu, notáře v Domově, pokud není klient schopen návštěvy na příslušném úřadě
- pomoc se zajištěním speciálních pomůcek
- podpora a pomoc při zajištění nákupů
- podpora a pomoc při zajištění úhrady různých poplatků
Mgr. Ivana Kostková
vedoucí Charitního Domova sv. Mikuláše
Hlučínská 1330/7a, 747 14 Ludgeřovice
tel.: 595 020 550, mob.: 603 501 993
e-mail: ivana.kostkova@charitahlucin.cz
Charitní Domov sv. Mikuláše podporují:
Provoz Charitního domova sv. Mikuláše Charity Hlučín byl podpořen dotací ze státního rozpočtu prostřednictvím Moravskoslezského kraje. Služba byla podpořena Moravskoslezským krajem v rámci Programu na podporu financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním sociálních služeb včetně realizace protidrogové politiky kraje.
Informační leták | 1096 kB | |
Ceník | 577 kB | |
Žádost | 530 kB | |
Vyjádření lékaře | 559 kB | |
Seznam věcí | 467 kB | |
Informace o zpracování OÚ pro klienty | 554 kB | |
Informace o zpracování OÚ pro osoby blízké | 485 kB | |
Formulář pro uplatnění práv | 525 kB |